Simsly

Alla inlägg under maj 2014

Av simsly - 30 maj 2014 09:25

Har ändra på bloggen igen. Den här bakrunden tror jag kommer jag ha längre än dom andra jag har haft. Vad tycker ni?

      


Av simsly - 28 maj 2014 17:30

   

Det började en brand! Som tur lyckades Michell släcka den.  

   , Michell, Xander och Ginjer gick till vårfestivalen. Michell och Xander testade kärleks mätaren eller vad det heter. Dom fick vild.     

 

Ginjer kastade hästsko och gungade.  

Senare åkte Xander rullskridskor.  

Ginjer växte upp till tonåring.

Av simsly - 26 maj 2014 17:24

Gjorde en simself idag. En simself är att man ska göra sig stjälv på sims. Så här är jag på sims.  

 

egenskaper

barnslig, bokmal, djurälskare, konstnärlig, älskar naturen.

Av simsly - 24 maj 2014 08:15

Tänkte skriva om djur PGC( lite min verskon) en djur PGC är nästan som en vanlig PGC fast med djur( måste ha sims 3 husdjur för att kunna göra denna utmaningen)börja med att göra en människa eller flera och sen gör ett djur som har te x turkos päls och om du vill kan du göra en partner eller ett annat husdjur. Man ska slumpa simmarnas egenskaper och djurens egenskaper. Man får inte ha te x djurälskare för då blir det ju lättare för en att ta hand om djuren. Ja som en normal PGC så ska man föra generna vidare till genarskion tio med den speciella pälsen och ögonfärgen om du vill. Och männsikan måste också ha en arvinge fast den behöver inte ha en speciell hårfär eller något sådant.

Regler: inga fusk utom Resetsim om det skulle bugga.Alla egenskaper ska slumpas fram.  

Av simsly - 21 maj 2014 06:00

       

 

Ginjer ska lära sig gå,prata och gå på pottan.  

Michell målar en stillbild.  

 

Michell blev vuxen. Hon fick inte en medelolderskris. ( mer om medelolderskris senare)  

Ginjer växte upp till ett barn. Hon fick egenskapen tursam.  

Michell anmälde Ginjer till scauterna.

Av simsly - 20 maj 2014 16:15

  Ska skriva om skapa ett husdjur.  

Man kan skapa hund, katt och häst. Så här ser det ut i skapa ett husdjur. När man ska lägga till simmar så finns det häst, hund och katt som man kan klicka på och då kommer man till skapa ett husdjur. Eller om du vill ändra ditt husdjur så kommer du också till skapa ett hudjur. så här kan det  se ut i skapa en hund.  

Så här kan ser det ut i skapa en katt.  

Och så här kan ser det ut i skapa en häst.  

Man kan ändra päls, lägga till mönster, ändra mönster. Gjorde den här hunden vid namn Cocos. Kanske ska testa en djur PGC någon gång.

Av simsly - 20 maj 2014 06:30

Som ni kanske ha märkt så har jag ändrat på bloggen lite. Vad tycker ni om det?  

Den här simmen gjorde jag. Har henne nu som profilbild och hon heter Gretta Palm. Hennes egenskaper är

Ambitiös, arbetsnarkoman, disciplinerad, älskar naturen och vegetarian


Av simsly - 19 maj 2014 16:15

Kommer att skriva om husdjur nu så detta inlägg tillhör temaveckan och inlägget kommer att handla om hur man adopterar husdjur.  

Börja med att gå till tjänster där kommer det stå ( om du har husdjur installerat) adoptera ett husdjur från härbärge. Klicka där. Sen kommer du kunna välja några olika sorter och djur. Klicka på djuret du vill ha. Dom brukar vara gratis. Du får inte bestämma egenskaperna men du får välja vad den ska heta.  

Om du inte sköter om ditt husdjur så kommer social arbetarna att ta ditt husdjur. Du kan också lämna tillbaka ditt husdjur.   

Presentation


Jag är en skånsk tjej som driver den här sims bloggen. Jag har spelat sims i ungefär två, tre år och tyckte det var väldigt kul första gången jag spelade det. Så varför inte göra en blogg om spelet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om mina historier här på bloggen?
 Jätte bra
 Bra
 Okej
 Ganska dåliga
 dåliga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards