Simsly

Alla inlägg under augusti 2014

Av simsly - 26 augusti 2014 18:00

 

   

Jag hade precis gått ifrån skuggan och började redan bränna mig. Hela mitt liv har jag hatat ljuset. Det gör så ont när man kommer i kontakt med det. En man gick förbi och han hade en hypnotisk blick. Han var mycket fin. Han var oemotståndlig. Hans svarta hår och hans bleka hudfärg var så tilltalande. Han gick förbi mig snabbt.

 

Jag kollde på honom en  stund. Vem var denna figur jag just hade sett? Han var speciell. Jag hade en känsla av att jag måste följa efter honom för att få reda på vem han var. Men det var ett misstag.....

 

(Ursäkta för Plumboben)

Jag hade följt han till kyrkogården, där jag såg en kvinna stå och kolla på mannen som närmade sig henne. Kvinnan hade vingar? Tänkte jag för mig tjälv. Jag kunde aldrig höra vad dem pratade om, men när jag hade blinkat så fanns inga där längre. Jag såg inte heller mannen.  

Jag kände en stark vindpust åkte förbi. Jag suckade och mumlade något slag av: Suck, jag bränner mig så mycket. I nästa sekund yttarde någon orden: Ja, det är värkligen brännande.....

Av simsly - 24 augusti 2014 15:00

Hejsan! Jag har bestämt att jag ska göra en ny serie. Historien om drakögat kan jag inte ladda upp ett inlägg om. Den datorn som jag hade det spelet på fungerar inte för tillfället. Men här kommer början av serien. Det kommer nog komma flera säsonger om den här serien, men det får vi se.  

 

Jag har precis flyttat från Bright Port till staden Midninght Hollow. Jag blev arton år för några dagar sedan och bestämde mig direkt för att flytta från staden. Jag passade aldrig in där. Jag har alltid varit annorlunda. Jag älskar den mörka staden och vart endaste liten gränd man kan hitta. I Bright Port fanns det gränder som var mörka och sorgliga. Men i den här staden är det fullt av mörker och jag börjar äntligen känna mig hemma.

Av simsly - 22 augusti 2014 17:30

 

 

Leonora älskar sina tvillingar, men ibland kan det vara lite krävande att vara en ensamstående mamma med två barn som hon måste köta om.  

På sin lediga tid så brukar hon måla för att käna in pengar till fler möbler och rum till huset. Eftersom hon kommer ha många barn i framtiden så måste hon ha en del pengar hon kan försörja sina barn och sig tjälv med. Dessutom kan hon inte ha ett äkta jobb som är utanför huset. Det skulle bli kaus om barnen skulle lämnas i en barnvakts händer. Dem gör ju nästan aldrig något.          

 

Leonora åker till parken och hittar en man som ser trevlig ut och hon börjar prata med honom. Dom pratar ett bra tag tills han skulle till jobbet, men Leonora är ändå nöjd att ha träffat killen. Dessutom blev dem vänner.

 

 

Det var tvillingarnas födelsedag! Dem små liven skulle snart växa upp till småbarn. Men det här tillfället kommer Leonora träffa på flera gånger. Eftersom( Det jag skrev innan) hon kommer få många barn.        

Leonora köpte en lekhage och mer så att barnen kunde lära sig te x gå med hjälp av lekhagen. Leonora får dock köta om potträningen.

Av simsly - 19 augusti 2014 10:45

Vill medela att mitt sommarlov är över och är tillbaka i skolan så jag kanske inte hinner med att skriva varje dag. Ville skriva det här så att ni vet.     

Leonora funderade vad sitt illamående hade kunnat bero på, men hon visste inte....  

 

Leonora märket något konstigt. Det visade sig att Leonora skulle få ett barn. Leonora var mycket glad, hon som hade viljat ha en stor familj. Hennes livlånga önskan är att ha fem barn.  

 

Leonora tänkte vilken som kunde ha varit den andra föräldern till barnet, men hon hade inte så mycket alterantiv, en tjejmaskot och mannen som var hoss henne och hon kände inte maskoten så bra så hon antog att det var mannen som var hoss henne som var föräldern. Han hade ju en fru så hur skulle han reagera och han hade barn med henne dessutom så hon visste inte vad han skulle säga om hon skulle berätta det, men hon började prata om det ändå. Först så nämde hon inte att han var en av föräldrarna, men när hon hade berättat det blev han bara glad. Han berättade att han och hans fru inte fick mer barn och att ha en son eller dotter som besöker honom ibland blir bra säger han. Han sa också att hans fru inte skulle bli arg utan det här var bara en engång grej.  

Efter mannen hade gått kändes det lite ensamt i huset, men snart så skulle hon få någon hon kunde vara med. Hon brukar se mycket på barnprogram för att underhålla sig själv.

 

 

Leonora har inte haft så mycket att göra på senaste tiden. Eller en sak brukade hon göra varje dag ungefär. Det var att se på TV. Leonora har inte heller ringt mannen som var en av föräldrarna till barnet. Han har inte heller hört av sig. Han kanske inte ville prata med Leonora utan vill låsas som om dem inte kände varandra. Men han hade ju en fru och barn som han behövde ta hand om så det kanske inte är så konstigt.  

 

Efter några dagar så kom inte en utan två små söta pojkar som heter Sedrick och Cole.

 

Leonora bestämde sig för att göra en utbyggnad på huset som innan inte räkte till så många personer. Det gick nästan inte ens till Leonora, men det här blev Sedricks och Coles rum.





  

Av simsly - 18 augusti 2014 16:15

 

Den här tjejens namn är Leonora Carter och jag har tänkt göra en utmaning som heter 100 bebis utmaning på svenska. Lite mer fakta om henne. Hon bor i Sunset Valley i ett hus jag har byggt. Hon gillar att måla som ni ser på bilden och ja det var väl allt som man kan behöva veta om henne. PS: vill ni att jag ska skriva den här utmaningen från Leonoras tankar att det är hon som nästan berättar hur det är eller något liknande så säg till då.  

 

Leonora ville inte måla hela dagen så hon bestämde sig att åka till parken, men på vägen dit träffade hon en man.( kommer inte ihåg hans namn) Det visade sig att han hade en fru, men det hindrade inte Leonora från att ge honom komplimanger och sådant. Den här mannen vill inte vara otrogen så han gav inte upp så lätt. Ps: ser ni bakom Leonora och mannen? Där hölls det nämligen en protest mot austronauter. Det såg iallafall ut som om det var mot austronauter.  

Leonora vaknade och märkte att mannen hade sovit över, men hon tänkte iallafall inte så mycket på att han hade en fru som kanske skulle bli arg när han berättar att han har sovit över hoss en kvinna han inte känner så väl.  

 

Efter frukosten så mådde Leonora illa och behövde uppsöka toaletten.

Av simsly - 17 augusti 2014 16:30

 

MacDuff i Monlight Falls

Japp som rubriken lyder så spelar jag ibland med familjer som redan finns. Ni kankse kan tänka, men vad tråkigt! Men det är faktiskt ganska kul. Det beror hur man spelar:) Om du inte har några ideer till en egen sim eller bara inte vill spela med en av dina skapta simmar då kan man leta upp ett hushåll som ser roligt ut och spela i det om man vill förstås. Det här var bara ett litet mini tips:)

Av simsly - 16 augusti 2014 08:15

Hej! Jag tänkte skriva mer om demon än vad jag har gjort. Sådant som hur demon fungerar eller hur man laddar ner den. Tänkte först skriva om hur man installerar demon. Först så måste man ha ett konto på orgin

 

Sedan så ta din mus mot gratis spel sedan så klicka på beta och demo.  

När du har klickat på beta och demo kommer demon finnas där, sedan så klickar du på att ladda ner den och när den har laddat klart så klickar du bara på spelet och så börjar det. Demon fungerar bara till PC som jag berättade i ett annat inlägg och sims 4 kommer bara släppas till PC vad jag vet, men kanske om ett år eller något så kanske det kommer till en mac.  

Man kommer bara kunna göra ungdomar i demon. Det är mycket roligt att bara kunna dra med musen så ändras någonting på simmen, kläderna är ganska bra och håren. Det finns hattar till alla frisyrer och skor kommer inte se konstiga ut till kläderna om dem är te x längre då kommer dem antingen vara under eller över byxorna eller något sådant vilken man inte kunde i sims 3.




Av simsly - 14 augusti 2014 11:45

Hejsan! jo nu så har sims 4 demon släppts så alla kan ladda ner den, eller dem som har en PC. Det går tyvär inte i en mac. Så jag laddade ner det och gjorde några simmar, första gången jag skulle testa det så fryste datorn och så fick jag starta om den vilket tog flera timmar och försök, men nu fungerar det som den ska. Här är några simmar jag har skapat(ledsen för dålig bild)

 

Jag gjorde igentligen mer simmar, men den här simmen blev jag mycket nöjd med . Hon ska föreställa Judy i familjen Bunch som kommer till sims 3 fast nu är hon i ungdomsform och i sims 4.
  


    


  
  

Presentation


Jag är en skånsk tjej som driver den här sims bloggen. Jag har spelat sims i ungefär två, tre år och tyckte det var väldigt kul första gången jag spelade det. Så varför inte göra en blogg om spelet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om mina historier här på bloggen?
 Jätte bra
 Bra
 Okej
 Ganska dåliga
 dåliga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards