Simsly

Alla inlägg under oktober 2014

Av simsly - 31 oktober 2014 13:30

Mm.. det här frågan var svår. Jag älskar ju så många! Men om jag bara måste välja en så får det nog bli övernaturligt. Varför? Är ganska enkelt. Jag älskar allt med övernaturligt! Dessutom så är jag inne på vampyrböcker nu haha! Så det är nog det bästa expansionspaketet.

Varelsen som jag tycker minst om är nog spöke eller varulv( egentligen gillar jag varulvar på riktigt eller i serier/böcker) Men på sims är dem ganska störiga... och spöken detsamma.

Bästa varelsen är nog vampyr( eftersom jag läser vampyrböcker coh ser på den kända serien the vampire diaries( har cokså läst dem två första böckerna. Rekommenderar dem starkt.  

Av simsly - 30 oktober 2014 15:15

jag brukar inte använda så mycket fusk, innan när jag var mindre gjorde jag det, men knappt nu förutom bygg fusket moveObjects on eller off, också Resetsim om mina simmar skulle börja bugga.

      

Av simsly - 29 oktober 2014 12:37

Hade tänkt göra 30 dagars utmaning. som är skapad av Fanta Det handlar om frågor som man ska besvara i trettio dagar så jag tycker vi sätter igång!

Dag 1: Vilka spel har du?

Jag har alla expansionspaket och saknar tre prylpaket: Lyx och design, utomhus lyx och gasen i botten. Sims 4 har jag också.

 
  

Av simsly - 28 oktober 2014 09:38

Hejsan! Detta inlägg kommer handla om låsaskompisen som kommer med sims 3 leva livet.

När ett nytt barn kommer med i familjen finns det ungefär /75 procent att en låsaskompis kommer med posten från en avlägsen släckting. När bebisen är just bebis så ser låsaskompisen ut som ett litet gossedjur eller docka, man kan man  heller inte göra så mycket med låsaskompisen vid just den åldern, man jag bara välja kön på den och ett namn.


Låsaskompisen kommer åldras när simmen som äger den åldras. När simmen är ett småbarn ser låsaskompisen fortfarande ut som en docka, men nu kan man leka och sjunga för den och då bygger man smått upp en realtion med dockan. Det kommer upp ett medelande om simmen har spenderat mycket tid med låsaskompisen och då kommer den nämligen bli värklig om man har en god relation med den som småbarn.  

Men om man inte har så bra relation till låsaskompisen efter simmen har blivit barn så kan man fortfarande försöka. En barnsim kan fortfarande sjunga och leka med den.  

Och sedan så blir låsaskompisen värklig. Och den kan gå och röra sig, bara din sim befinner sig på samma tomt som låsaskompisen.

Inga andra kan se låsaskompisen när den är värklig utom simmen som har den. Du kan dessutom be den att lämna dig ifred och så blir den en docka igen, men om du saknar låsaskompisen så kan du alltid kalla på den igen. Du kan också be den att göra syslor, så som att moppa upp pölar eller annat som behövs.


En låsaskompis kan dessutom bli värklig! Men hjälp av hemibänken eller forsknings-säntret. Vad jag tycker så är kemibänken enklare, men man måste ha tålamod. Man måste va minst i nivå åtta i logik för att kunna göra ett elexir till låsaskompisen, men om du gör det eleksiret så kkan du använda intraksjonen: erbjud låsaskompis att bli värklig eller något i den stilen och då kommer din sim räcka över elexiret och kommer att dicka det( du måste vara bästa vän med den för att kunna ge den elexiret.  

 

Och sedan så blir den en sim i dens ägares ålder. Den kommer bete sig som en normal sim bara att den har speciella kläder, hår och ögon. 

    
  

Av simsly - 27 oktober 2014 13:30

Hejsan ni som fortfrande kollar in på den här bloggen. Jag jobbar fortfarande på en bok,men eftersom det är höstlov har jag ju tid till sims. Jag har spelat på några familjer och tänkte visa upp en nu.  

 

Det här är Aria Wood och hon bor i staden Twinbrook, hon jobbar inom skola, men egentligen så vill hon jobba som brandman. Hennes liv är heller inte så värst intressant och det tycker Aria också, inget speciellt händer i hennes liv.  

 

Tills idag. Aria hör något konstig ljud på baksidan av huset och blir nyfiken på vad det är. Det första hon ser är massa rök, men sedan ser hon något som liknar en portal. Aria undersöker den okända saken.  

 

 

En man kommer plötsligt ut ur portalen eftersom Aria hade råkat sätta igång den. Aria kollar på den blåhåriga mannen med ovanliga kläder och Aria funderar om han kanske är utlänsk. Mannen ler mot Aria och ger henne en så kallad tidskalländerl och han berättar lungt att han heter Reserneti och är en tidsresenär.  

 

Aria hade aldrig hört talas om tidsresenärer och ville veta mer, Reserneti ville sedan att Aria skulle samla in några kapslar. Aria lyder lydigt order och börjar samla in dem.  

Sedan så fick Aria följa med till framtiden, dit Reserneti skulle.  

Efter några minuter märker hon att hon är i framtiden! Reserneti hade rätt. Äntligen händer något speciellt i hennes liv.

 

Reserneti informerar snabbt om nya uppdrag. Aria tackar ja av ren nyfikenhet. Det första var att flyga jetpack vilket inte gick så bra.       

 

Nästa uppdrag handlade om plumbotar, så hon åkte till plumbot butiken, där ser hon en plumbot som jobbar där och hon går fram och hälsar.  

 

Innan Aria fortsätter så möter hon på en man i sin egen ålder.

- Hejsan, ver du vart kaffestället ligger?

- Det ligger på andra sidan staden ´, känner jag dig? Du liknar några från familjen Wood ganska mycket.

- Nej, jag kommer inte här ifrån.

- Å, då kanske det är någon släkting som jag tar fel på...

Efter samtalet med mannen så går Aria vidare.  

 

Aria tar något att dricka sedan får hon ett annat uppdrag.  

 

 

Och ett till Uppdrag,nu använder hon en snabb transport så hon kan få det avklarat snabbt.  

 

 

Hon skulle undersöka i ödemarken, ett mystiskt  plan hade krachat där och hon skulle undersöka det. Och sedan så letade hon bland högar av bitar.  

Efter alla uppdrag är Aria helt slut och bestämmer sig för att stanna i framtiden i natt och så somnar hon i en drömkapsel. Nu har Aria värkligem ett intressant liv.

Av simsly - 6 oktober 2014 15:15

Hejsan! Detta inlägg är nog ganska tråkigt, men ett måste. Jag tror jag ska ta en paus från den här sims bloggen. Det är såhär att jag har börjat på en bok! Som jag är nöjd med och vill lägga tid på. Vill också träna lite här hemma. Eftersom jag vill bli författare tar jag min bok före bloggen tyvär. Men jag kommer tillbaka, men just dem närmaste veckorna kommer det stå still här. Hejdå sålänge alla trevliga läsare!/ Simlsy.  

Av simsly - 3 oktober 2014 06:00

Som rubriken lyder så har det nu kommit en uppdatering i sims 4, och i den uppdateringen så kommer det till spöken! Jag blev först så ledsen när jag fick reda på att det inte skulle finnas spöken i sims 4, men nu är jag inte ledsen längre! Den här uppdateringen kan man hitta på origin! Den här uppdateringen är gratis!  

bild: från thesims.com

Presentation


Jag är en skånsk tjej som driver den här sims bloggen. Jag har spelat sims i ungefär två, tre år och tyckte det var väldigt kul första gången jag spelade det. Så varför inte göra en blogg om spelet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om mina historier här på bloggen?
 Jätte bra
 Bra
 Okej
 Ganska dåliga
 dåliga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards