Simsly

Alla inlägg under maj 2015

Av simsly - 17 maj 2015 14:30

Förlåt så mycket, men jag tror jag behöver en paus från den här bloggen. Jag har så mycket annat just nu, läsning och annat. Dessutom är simslusten inte på topp direkt.

Jag har inte heller någon blogglust. Jag hoppas att denna paus bara håller på en vecka eller månad, men jag säger inte att jag kommer tillbaka så snart. jag får se helt enkelt, om jag känner för att blogga eller inte.

Jag hoppas vi ses snart! / Simsly.

       
  

Av simsly - 11 maj 2015 18:30

 

Det behövs tvättas och lagas ofta i huset speciellt handfatet. De vuxna har knappt tid och ork till att laga handfatet. De vill dessutom inte slösa pengar på det.

 

Ännu en familjemedlem skulle komma, eller kanske till och med familjemedlemar, vem vet?

 

Tre små simmar blev det! En tjej och två killar. Tyvärr kommer jag knappt ihåg namnen på dem, eftersom de har så himla många ungar vid det här laget! Kommer med namnen så snart som jag kommer in i deras sparfil.

 

Fyrlingarna har åldrats upp till barn, YEY! Nu kan de ta hand om sig själva mer. De fick också ett eget rum som de kan sova i. Vilket de inte hade när de var små. De fick dela rum med alla andra småbarn. Huset är tyvärr för litet ändå. De får knappt plats där.

 

...

 

Inga av trillingarna fick rätt gener :(. Alla får den där bruna eller lite orange hårtonen. Men Willow älskar sina barn väldigt mycket. Även om hon blir sömnlös så kommer hon älska sina barn.

 

Dotter hjälper till att städa handfatet:)

 

 

Ungarna är inte så sociala utanför familjen. De har inte tid eller lust att bjöda över vänner till huset. De vill heller inte åka någon annan stanns. Istället är alla barn vänner och leker med varandra. De har kul på det viset. Familjen har inget annat de kan ha kul med.



Av simsly - 9 maj 2015 06:30

Hej! I detta inlägg tänkte jag prata om det första expansions paketet till sims 4. Dags att jobba är det då. Så nu har jag utforskat lite vad man kan göra med de nya möjligheterna.

Jag har inte utforskat det där med att äga en affär, men jag var aldrig så intresserad av att äga en affär i sims 4. Därför skriver jag inte mer om att äga en affär i sims 4.


Vad jag tyckte om kläderna/möblerna? Jag tyckte att många tjej och killkläder var fina. Dock gillade jag inte skorna, hehe...kräsen, jag vet. Möblerna var okej. Gillade plancherna väldigt mycket! Vet inte om de andra möblerna var så speciella. Håren glömde jag nästan! Det var inte så många hår man blev impad av. Tyckte inte killhåren  var så fina.De kunde ha lagt ned mer arbete på killhåren, på något sätt känns de bara inte speciella...

 


Vad jag tyckte om forskar karriären? Forskarkarriären var faktiskt en rolig karriär! Älskar förresten deras ljusblåa uniformer. Man tröttnade inte så lätt heller på denna karriär som jag kunde göra i någon annan.

Labbet var också väldigt coolt! Miljön runt omkring det och i det, de hade lyckats bra med forskarkarriären.


Vad jag tyckte om att vara polis? Denna karriär var tyvärr ingen höjdare från min sida, detta var nog den sämsta karriären av de tre nya. Jag spelade med min sim som polis och tröttnade redan första dagen, man gjorde inget roligt. Så nej, denna karriär tänker jag inte alls använda ofta.


Vad jag tyckte om att vara doktor? Denna karriär var ganska kul! Simmarna jobbade i en fin miljö. Att vara doktor i sims var det jag såg fram emot mest, tyvärr är denna karriär inte lika rolig som forskar karriären. Det är nog för att jag inte har spelat så mycket med en doktors-sim.

 

Vad jag tyckte om spelet? Det är roligt, en ny värld kommer till det. som jag kanske skriver i ett annat inlägg. Nya roliga karriärer, det roliga är att man kan följa med sin sim dit. Och jag älskar! Älskar! Forsknings uniformen. Det var mina åsikter om detta spel.


Av simsly - 8 maj 2015 14:00

   

Av simsly - 7 maj 2015 14:00

 

 

 

Mike försöker ta hand om sina småsyskon lite. Ibland när han känner sig ensam går han till en av sina syskon och leker tittit med han/hon.

     

Mike`s och James första skoldag var kommen. Båda två var väldigt närvösa och pratade inte alls i bussen. Efter skolan sprang Mike hem och berättade för sina föräldrar hur bra skoldagen hade varit. Jason tyckte tyvärr inte det. Han berättade att han inte alls var på någonting, han sade att han aldrig ville gå till skolan igen. hans föräldrar tröstade Jason.

 

 

Snart är det dags för ännu en, eller flera barn till familjen. Hoppas det blir en arvinge.

Av simsly - 4 maj 2015 06:00

Hej! Okej, detta inlägg är tidsinställt för att just på idag, när detta inlägg kommer upp, har jag börjat med min två veckor utan teknologi utmaning. Inte helt utan teknologi, men dessvärre är datorn en av föremålen jag inte får använda. Så kommer komma upp några tidinställda inlägg, inte så många som jag brukar. Men det blir några inlägg. Vill bara säga det, om ni kanske undrar varför inga inlägg har kommit upp på några dagar. Hoppas ni har det bra dessa yvå veckor framöver. Vi ses igen om två veckor./ Simsly.

    

Av simsly - 3 maj 2015 13:15

Har spelat lite av sims 4 och tänkte visa något eller några inlägg med en familj som jag har spelat med ganska länge, men det kommer inte var en familj som läggs upp varje vecka. Ibland kanske jag lägger upp inlägg med dem.

 

Detta är Darlene Bunch. Hon är dotter till Jack bunch och judy Bunch. Hon har en lillebror som heter Pippin. Just vid detta ögonblick är hon tonåring och älskar att spela spel på sin dator hon har i sitt rum. Hon drömmer om att spela datorspel hela dagar när hon blir stor. Hon jobbar för tillfället på ett cafè.

 

Detta är Judy Bunch, hon är gift med Jack och har två barn. Darlene och Pippin. Hennes föräldrar är döda sedan länge tillbaka och har tyvärr inga bilder på dem. Judy jobbar inom den kulinariska kariären. Hon är inte så förtjust i att blanda, och inte heller dricka drinkar, men hon är tvungen för att få en befodran på sitt jobb. Känner ni igen judy? Hon finns i sims 3, Sunset Valley.


 

Här har vi mannen Jack som jag pratade om. Som jag berättade innan så är han gift med Judy coh har två barn. Han jobbar inom konsten och målar tavlor nästan varje dag. Han älskar att hans dotter trivs med målningarna, så ibland kan han göra en målning för sin dotter.

 

Till sist är det Pippin.( namnet är från sagan om ringen) Han är också tonåring, som sin syster. Han gillar att samla på saker och sköter sitt arbete i skolan si sådär. Han har inget deltids jobb, utan är hemma och njuter av sina unga dagar.



  

Av simsly - 1 maj 2015 07:00

 

Eftersom de har fyra bebisar och två småbarn så blir det inte så mycket sömn för de unga föräldrarna. ( om jag ska vara ärlig så blev jag helt galen på dessa små barn, sade att de var elaka för att de gjorde så att Cody och Willow inte kunde äta så bra eller sova)

 

Mike och och James har små leksaker de kan leka med när de känner sig ensama och inte har sina föräldrar i sin närhet eftersom de behöver ta hand om de andra barnen.

 

Ännu en gång skulle hon få ett barn. Hon blev inte lika glad denna gång. Att få ett till barn när hon redan har sju kommer att bli jobbigt tänkte hon. Cody skulle bli ilsken på ekonomin och att inte borde sluta skaffa barn! Willow var bara orolig att de inte skulle ha tid till annat.

 

Det var dag för de fyra fyrlingarna att växa upp till småbarn. Vet ni? Ingen blev arvinge, det gjorde mig så himla knäpp i skallen. Jag tänkte så här: Vänta va? Hur hände detta? Varför ser jag inte en turkoshårig bebis! Ungefär så tänkte jag medan jag gick se deras gener.

 

Även om Cody är arg och orolig så försöker han ta hand om alla sina barn. Ibland misslyckat han, men han försöker och det gör Willow väldigt glad. Hon har den bästa mannen i sitt liv just nu tänker hon ibland när hon ser hur kärleksfull han är mot sina barn.

 

 

Föddelsedags dags! Wopwop! Mike och James födelsedag hade anlänt och de skulle äntligen kunna ta hand om sig själva lite mer.

 

Korslagda ögon;)

 

Love this dusch;) Alla använder den. Haha! Jasons simtröja är väldigt festlig.



Presentation


Jag är en skånsk tjej som driver den här sims bloggen. Jag har spelat sims i ungefär två, tre år och tyckte det var väldigt kul första gången jag spelade det. Så varför inte göra en blogg om spelet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om mina historier här på bloggen?
 Jätte bra
 Bra
 Okej
 Ganska dåliga
 dåliga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards