Simsly

Alla inlägg den 26 juni 2015

Av simsly - 26 juni 2015 11:15


Sims 3 utmaning:


supernatural genetics challenge

 

( det är inte jag som har skapat denna utmaning)
Det var väldigt länge sedan jag uppdaterade om utmaningar. Jag gjorde tre inte så bra inlägg om tre utmaningar. Jag bestämde mig för att göra ett till inlägg om en utmaning( som förhoppningsvis är skrivet bättre än de förra). Denna utmaning låter väldigt kul. Har till och med funderat innan på att göra den, men jag har ju redan så många gamla PGC familjer och det får räcka.

Som jag nämde precis så är det en PGC utmaning jag pratar om. Utmaningen heter supernatural genetics challenge som  jag översätter till övernaturlig PGC:D


Vad är det för utmaning då? Det är ungefär som en PGC, bara att det är övernaturliga varelser som ska föra de ovanliga generna vidare till generation tio. Om du vill kan du fortsätta längre. Men målet är ju somsagt som i en normal PGC, att föra de udda generna vidare till generation tio.


Hur börjar man? Denna utmaning kräver förresten övernaturligt installerat.
 Det finns en såkallad "grundare" för hela utmaningen. Det är den som är början på alla de här generationerna. Börja med att skapa en övernaturlig varelse i skapa en sim. Och välj en onormal hårfärg tex rosa och en onormal ögonfärg tex vit. Sedan måste du slumpa din grundares egenskaper.( Du kan hitta slumplingknappen uppe i ett hörn åt höger där du väljer egenskaperna). Ett måste är: gillar inte barn egenskapen.

PS: grundaren måste vara ungdom eller vuxen om det är en kvinna, och om det är en man måste han antingen vara ungdom, vuxen eller åldring.


regler: Det finns några extra regler i denna utmaning än den normala PGC`n. Det är att om du har tex en älva som arvinge, grundare så får dess partner inte vara av samma art. Alltså en älva får inte gifta sig med en annan älva i denna utmaning. Du får heller inte vara ett spöke. De har ingen speciell hårfärg eller ögonfärg.

Annars är det samma regler som en normal PGC. Att partnern inte får ha en speciell hårfärg eller ögonfärg, Du måste slumpa alla egenskaper, Du får inte använda några fusk utom reset sim och byggfusk osv.


Vet inte varför jag valde denna bild för detta inlägg. Kanske en liten sneakpeak på ett annat inlägg:D

 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en skånsk tjej som driver den här sims bloggen. Jag har spelat sims i ungefär två, tre år och tyckte det var väldigt kul första gången jag spelade det. Så varför inte göra en blogg om spelet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om mina historier här på bloggen?
 Jätte bra
 Bra
 Okej
 Ganska dåliga
 dåliga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards